Získat certifikaci ITIL4 Foundation je náročný úkol, který potřebuje přípravu a samozřejmě odpovídající znalosti. Pokud už jste tento krok učinili, určitě stojí za to pokračovat v doplnění schématu certifikací ITIL4. Jaký je tedy další krok?
ITIL4 Foundation dává strukturovaný přehled o tom, jaké procesy můžete zavést a používat pro správu IT služeb. Certifikace obsahuje celkem 34 praktik, dnes se zaměříme na 15 z nich. Zbývající činnosti jsou obsažené v ostatních certifikacích ITIL4.
Certifikační schéma je bohaté a modulární. Existují 3 varianty, s kterými lze v certifikaci pokračovat.
Digitální strategie je nutná pro většinu organizací
Aktuální certifikační schéma ITIL4:
Jsem ITIL Master.
Unikátní souhrn praktik v každém modulu ITIL4 si můžete prohlédnout v následující tabulce, kterou si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na obrázek.
Máte pravdu a důvod je ten, že každá praktika se může používat dle určitého kontextu. Například praktika „risk management“ jako součást „High Velocity IT“ bude zaměřená na rizika, která doprovází digitální transformaci. Zatímco jako součást „Digital & IT Strategy“ bude zaměřená na řízení rizik digitální strategie.
Pokud jste držitel certifikace ITIL4 Foundation, můžete použit službu My AXELOS a získat detailní průvodce pro každou dovednost.
Například praktika „Talent & Workforce Management“ se zaměřuje na zmapování dostupných a potřebných dovedností pro správu IT služeb. Tato praktika není jen o hledání nových talentů jako programátorů nebo delivery manažerů, ale také klade důraz na zkušenost uživatelů digitálních služeb, protože je často přeceněná připravenost uživatelů přijmout sofistikované IT systémy.
Je potřeba si definovat osobní cíl ohledně certifikace ITIL4: chcete se profilovat jako expert na ITIL4 nebo dobře ovládat jednu či dvě oblasti správy IT služeb podle ITIL4?
Pokud se chcete stát expertem na ITIL4, doporučuji se vídat cestou „Managing Professional“ a absolvovat postupně všechny certifikace této cesty.
Můžete vybrat certifikace také podle oblasti:
Create, deliver& support: tato certifikace je zaměřená na podporu uživatelů IT služeb a na související „value streams“.
Drive Stakeholder Value: tato certifikace je zaměřená na vazby mezi poskytovatelem IT služeb a zákazníkem.
High Velocity IT: tato certifikace vám objasní, co je digitální transformace.
Direct, Plan&Improve: tato certifikace je zaměřená na kontinuální zlepšování IT služeb.
Digital & IT Strategy: tato certifikace objasní rozdíly mezi strategii organizace, digitální strategii a IT strategii.
Ing. Mgr. David Billouz - Konzultant, auditor, lektor ve společnosti NH Prague Knowledge CentersDalší informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor