Zdeňka Krejčíková působí jako Recruitment Manager v softwarové společnosti CN Group CZ. Ocenění RECRUITER ROKU je důkazem, že svou práci dělá dobře, a její blog MŮJ HR SVĚT vypovídá o tom, že má svou práci ráda. V rozhovoru jsme se věnovali trendům v recruitmentu a konferenci HR & Development Forum, na které bude Zdeňka vystupovat.
Teď se ze mě stane trochu markeťák. Víte, jak se dělá inbound a outbound recruitment?
Základem inbound recruitmentu je přitáhnout pasivní kandidáty na online obsah, který je zajímá. Můžete psát články a točit videa o vaší firemní kultuře nebo o tématu, které vaši cílovou skupinu zajímá, a promovat to na sociálních sítích, na vašich kariérních stránkách, v rámci inzerce volných pozic, na pracovním veletrhu atd. Cílem je zaujmout, zůstat v kontaktu a ideálně i obsadit pozici.
Outbound recruitment je o aktivním vyhledávání kandidátů na sociálních sítích a nabízení konkrétních pozic. Ale i k tomu se mi hodí materiály (videa, články), které využívám pro inbound recruitment.
Já se celou svou kariéru pohybuji v IT, proto nemůžu mluvit za všechny kandidáty.
Ajťáky nejvíce zajímá flexibilní pracovní doba, možnosti vzdělávání a práce s novými technologiemi. Přátelský kolektiv za mě není benefit a krásné kanceláře? Spíš jim jde o vybavení, monitory, polohovací stoly atd.
Musíte se o kandidáty zajímat, znát EVP firmy (Employer Value Proposition) a vypíchnout to nejzajímavější z nabízené pozice.
Já oslovování beru jako marketing. Důležité je pro mě vzbudit dobrý první dojem, aby pasivní kandidát chtěl zůstat v kontaktu. Jsem si vědoma, že naše společnost není pro všechny. Jsme projektově řízená firma, což má své výhody a nevýhody, a já se nebojím o nevýhodách mluvit. Upřímnost v kandidátech vzbuzuje pocit důvěry.
Dále se nebojte použít kandidátovo křestní jméno. Ačkoli o tom možná ani nevíme, všichni své jméno milujeme. Proto jméno kandidáta používám i v předmětu oslovující zprávy.
Závěrem dodám, že klíčem k úspěchu je přicházet s novými a novými nápady, jak zaujmout. Dříve jsem vytvářela pro kandidáty prezentace, teď točím video oslovení.
Je to o přístupu a komunikaci. Často se kandidáti rozhodují pocitově, hraje roli zajímavost práce, kolegové v týmu, finance a pracovní flexibilita.
Naše výběrové řízení je maximálně transparentní. V prvním kole se kandidát setkává s HR, Hiring Managerem a seniorním vývojářem. Druhé kolo probíhá na firemní snídani, kde kandidát pozná nejen kolegy z týmu, ale i firmu jako takovou.
Pouze transparentnost ale nestačí. S kandidáty musíte neustále komunikovat v průběhu celého výběrového řízení, a to i po přijetí nabídky až do samotného nástupu. Já se jich ptám na další výběrová řízení, jak si stojí naše nabídka v porovnáním s konkurencí, snažím se tak udržovat pozitivní emoci, kterou jsme si během výběrového řízení s kandidátem vybudovali.
To je hodně individuální. Každý jsme jiný, a proto každému vyhovuje jiná firemní kultura. Důležité je znát tu svou a správně ji komunikovat kandidátům. Naše firemní kultura je založená na důvěře, knowledge sharingu, týmové práci a diverzitě. Život není jen o práci, proto našim lidem umožňujeme skloubit pracovní život s osobním. Nemusí kvůli kariéře omezovat své koníčky nebo rodinu.
Nezájmem. Když nováček cítí, že se o něj nikdo nezajímá, nemá se na koho obrátit. Nesmí se podcenit onboarding, který u nás řeší manager daného oddělení.
Zjistěte, proč k fluktuaci dochází. Některé fluktuaci se dá zabránit, některé bohužel ne. My třeba pracujeme i s bývalými zaměstanci, posíláme jim dvakrát do roka newsletter, co zajímavého se u nás stalo, zveme je v létě na grill party. Díky tomu máme už několik nástupů z řad bývalých zaměstnanců.
Zdeňka Krejčíková - Recruitment Manager, CN Group CZ s.r.o.Přijměte pozvání na podzimní HR & Development Forum, které se bude věnovat právě recruitmentu a onboardingu. Téma konference zní CHYŤTE A NEPUSŤTE! Dozvíte se, jak přitáhnout talenty do firmy a udržet si je. Pozvěte i své kolegy a získejte 20% slevu pro všechny. Akce se koná 9. 10. v Praze. Více informací najdete na webu akce: https://www.hrdf.cz/
Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor