Václav Šlapák

Přijďte zjistit, v čem jste jedineční a jediní

Rozhovor s Václavem Šlapákem, majitelem společnosti Skills

14.10.2013 - Doporučujeme

Václav Šlapák je dlouholetým trenérem, koučem, manažerem a spoluzakladatelem společnosti Skills, spol. s r.o.. Více než 20 let se věnuje obchodu, podnikání a pomáhá mnoha firmám a jednotlivcům rozvíjet svůj potenciál pro úspěch v obchodování. Vytvořil i unikátní systém testování kompetencí úspěchu. Je zakládajícím členem Asociace profesionálních obchodníků APO, která buduje dobré jméno obchodu.

V rozhovoru pro HR News se Václav Šlapák zabývá otázkou budování osobní značky, s nímž společnost Skills pomáhá v rámci seminářů s názvem Osobní marketing.

Co všechno si máme představit pod pojmem osobní marketing?

V základních bodech se jedná o pozitivní zviditelnění se, zvýšení respektu, úspěšnou prezentaci sama sebe při osobním jednání, v písemné komunikaci, na sociálních sítích i mimo ně, v médiích a společenských událostech nebo při budování sítě kontaktů.

Jaký smysl má budování osobní značky a komu byste jej doporučil především?

Budování osobní značky vychází z marketingových trendů a postupů prezentace produktů. Mají-li být považovány za spolehlivé, nadčasové, moderní či naopak zcela tradiční, je tomuto v marketingových odděleních věnována opravdu velká pozornost, což čtenáři vašich stránek jistě vědí. Hledáme-li poradce, konzultanta, kouče atp., pátráme také po informacích, jako jsou jeho zkušenosti a hodnocení práce ze strany zákazníků. Smyslem budování značky je jednak nabídnout a řídit rychle dohledatelné informace, dát o sobě vědět, jednoduše řečeno, stát se nepřehlédnutelným pro potenciální klienty, či zaměstnavatele...

Jaké největší výhody nám budování osobní značky může přinést?

Dle mého názoru je největším přínosem zamyšlení se nad svou nabídkou, nad tím, co umím a jakými vrozenými či získanými výjimečnými schopnostmi mohu zaujmout. Na semináři tomuto věnujeme velkou pozornost. Dále je to „verbální vizitka“. Není cílem mít připravených prvních 5-10 vět. Musíme vědět a znát, co a proč chceme sdělit. A i zde pomáhá příprava a trénink v průběhu našich seminářů.

Pojďme se podívat konkrétně na to, co zahrnuje osobní marketing v práci manažerů a konzultantů.

Náplň práce manažerů a konzultantů je hodně odlišná. Z pohledu budování si osobní značky uvedu tedy průnik přínosů, ale pro obě pozice je jich více, jen jiným směrem. Obecně budou manažeři i konzultanti čerpat přínos z toho, že vědí, co umí a kde mají svůj talent. Tím myslím vlastnost či nadání, které jde jaksi samo. Nevíme proč, ale jde nám to a jde to lehce. V jakékoliv profesi tento vrozený talent lze uplatnit a je vhodné jej zviditelnit.

A z pohledu personalistů?

I personalisté mohou ze semináře zaměřeného na osobní marketing čerpat velmi mnoho. Mohou cíleně odstraňovat nálepky, které někdy dostávají ne vlastní vinou. Mohou pracovat na tom, jak jsou vnímáni v rámci své společnosti, ze strany top managementu i pracovníků. Snaží-li se prosadit nápady a kroky, které cítí, že jsou potřeba, větší respekt a prestiž či viditelnost jim prostě pomáhá. Věci můžou jít snadněji, když ostatní vědí, že víte, co děláte.

Co byste řekl, že patří k nevýhodám nebo rizikům budování osobní značky? Jak jim předcházet?

Mezi nevýhody a rizika bych asi zařadil obavy z neznámého. Většina lidí, zejména střední a starší generace, není úplně seznámena se všemi možnostmi prezentace a zviditelnění se například pomocí nových technologií, dochází až k podceňování či přehlížení jejich významu, což považuji za největší nevýhodu, či překážku mnoha z nás.

Samotným tématem je otázka zviditelnění se. Může být chápáno i negativně, další velké téma semináře Osobní marketing.

Můžete nám popsat reálné zkušenosti některého z vašich klientů, kterému jste pomáhali s osobním marketingem?

Jedním z výstupů semináře Osobní marketing je právě kolekce výstupů a popisů našich klientů, jimž znalost postupů a metod usnadnila získat či prosadit to či ono. Mnoho účastníků uvedlo také, že hlavním přínosem absolvovaného semináře bylo uvědomění si a pochopení, jaká je moje osobní značka nyní, a máme ji všichni již dnes, a jakou osobní značkou se chci stát. Vliv na další kariérní cestu je zřejmý.

Jaké máte zkušenosti vy osobně?

Zde asi řeknu - údiv. Jsem opravdu udiven zájmem a zpětnými reakcemi absolventů. Tím, že dávají do přímé souvislosti situace, které po absolvování semináře nastaly. Nastartování změn a kroků začíná u nás. A znovu opakuji, klíčem je znalost svého talentu, „otevření očí“.

Pozvěte nás na váš seminář o osobním marketingu.

Chcete-li umět sdělit to nejdůležitější o sobě během 30 vteřin, chcete-li mít svou verbální vizitku pro případ setkání s novým ředitelem firmy 
nebo exkluzivním klientem, stále u sebe a chcete-li, aby vaše jméno bylo první na řadě, když se hledá nástupce na vyšší pozici, měli byste se připravit. Na semináři OSOBNÍ MARKETING si vytvoříte jasnou individuální strategii, jak účinně oslovit potenciální klienty, kolegy, budoucí šéfy, kteří hledají právě vás. 
Budete umět sdělit - různými cestami - co umíte, v čem jste jedineční a jediní.

Ing. arch. Václav Šlapák - majitel společnosti Skills


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor