Jazyková škola Light Point, s.r.o. Jazyková škola Light Point, s.r.o.

ZÁBAVNÁ FORMA VÝUKY JAZYKŮ PRO DĚTI OD 3 LET!

Veronika Ivakina, Jazyková škola Light Point

3.10.2011 - Doporučujeme

Výuka jazyků dětí předškolního věku je často probíraným tématem. Mnozí z nás si myslí, že není dobré zatěžovat dítě dříve, než půjde do školy. Jiní naopak děti podporují v mnoha aktivitách. Otázkou je, jakým způsobem děti zapojit do vzdělávacího procesu tak, abychom je neodradili dříve, než se dostanou do školních lavic.

 

V předškolním věku jsou děti velmi vnímavé. Mnohé studie dokazují, že tento věk je ideální doba pro intelektuální rozvoj dítěte. Proto je neméně důležité zamyslet se i nad výukou cizích jazyků, které jsou v dnešní době nezbytnou součástí našeho života.

Volba správného učitele je nelehký úkol, se kterým se potýká většina rodičů. V každém inzerátu a reklamě se dozvíme, že se jedná o kvalifikované lektory s dlouholetou praxí. Má ale tato informace vypovídající hodnotu? Co to znamená kvalifikovaný lektor? Určitě jste se všichni ve svém životě potkali s lektory, kteří sice byli vysokoškolsky vzdělaní, ale metodika výuky neodpovídala vašim představám, či výuka metodiku kompletně postrádala.

Rádi bychom vám představili inovativní metodu výuky jazyků, která je zábavná, a její dosavadní výsledky jsou zárukou kvality. Tato metodika je známá pod názvem „The Adventures of Hocus and Lotus“ (dinokrokové kteří učí děti cizí jazyky) a prošla dlouholetým vývojem v Itálii. Je určena pro výuku dětí od 3 do 10 let v mateřských školkách, na základních školách a v dětských centrech. Do projektu „The Adventures of Hocus and Lotus“ se zapojilo mnoho lidí a institucí, kteří se zabývají nejen procesem vzdělávání dětí v raném věku, ale i jazykovědou. Mezi tyto instituce řadíme např. Ministerstvo Itálie pro veřejnou správu (Italian Ministry of Public Instruction), Asociaci mateřských školek (Nursery school service), Univerzitu La Sapienza v Římě (University of Rome „La Sapienza“).

Učitelky vyučující touto metodikou se ne nadarmo nazývají Magické učitelky.

Proč si učitelky, které učí děti cizí jazyk dle metodiky Hocus a Lotus říkají MAGICKÉ UČITELKY?

Není v tom žádná mystika ani kouzla, ale mnohaletý výzkum pod vedením profesorky psychologie Traute Taeschner. Metodologie výuky je hlavním faktorem, který odlišuje standardní lektory od magických lektorů.

Co dělá z lektorky magickou lektorku?

  • Výuka je založena na vyprávění (příběhu).

  • Výuka je doprovázena gesty – gesta jsou hlavním prvkem výuky. Příběh je vyprávěn za doprovodu gest, které v dětech asociují probíraný příběh.

  • Výuka v kruhu – výuka probíhá v kruhu proto, aby se děti cítily součástí děje a byly vždy v přímém kontaktu s magickou učitelkou.

  • Cílený pohled – magická učitelka při výuce také využívá cíleného pohledu nejen směrem k dětem, ale i k imaginárním předmětům, které jsou součástí příběhu.

  • Výraz v obličeji – magická učitelka prožívá příběh společně s Hocusem a Lotuskou (hlavní postavy) a její mimika odráží jejich stávající pocity.

  • Intonace hlasu – díky změně v hlase děti pochopí rozpoložení a pocity odehrávající se v příběhu.

  • Magické tričko – tričko Hocus a Lotus, které děti přivede do magického světa.

Výše uvedená charakteristika magické učitelky je velmi odlišná od standardní výuky, kterou známe ze školních lavic a kurzů, které jsou v běžné nabídce. Učitelé si často myslí, že když budou mluvit na děti pomalu, či zopakují jedno slovíčko několikrát, dítě si ho snáz zapamatuje a bude ho schopno dát do kontextu. Bohužel tato metodika výuky není efektivní. Řešením je vytvořit pro děti magický svět, ve kterém se díky magické učitelce stanou součástí příběhu, zafixují si slovní zásobu v kontextu a budou samy schopny nejen gesty, ale i slovně vyjádřit své pocity v cizím jazyce.

Jak to vypadá při výuce?

Magická učitelka vypráví dětem příběh v cizím jazyce a při vyprávění příběhu jednotlivá slova ukazuje gesty např. „Oh look! An airplane!“ Magická učitelka použije ruce k vyjádření pokynu „Podívej, letadlo!“ Společně s gesty se magická učitelka dívá také směrem, kde se nachází imaginární letadlo. Magická učitelka stojí v kruhu společně s dětmi, které se zapojují do děje, a opakují gesta a slova po magické učitelce.

Všechny příběhy jsou zhudebněny a zanimovány, takže děti si příběh nejen zahrají, ale i zazpívají a následně ho zhlédnou na DVD.

Výuka je velmi pestrá a děti nemají čas se nudit

Chcete se stát MAGICKOU UČITELKOU?

Zúčastněte se školení Hocus a Lotus pro lektory, které obohatí váš život nejen o novou metodiku výuky, ale i o informace týkající se psycholingvistiky, bilingvismu a dalších faktů, které jsou spojeny s vzděláváním dětí od raného věku!

Nejbližší školení bude probíhat již v říjnu 2011 a je rozděleno do 2 víkendů.

Termín prvního víkendu: 8. 10. – 9. 10. 2011

Termín druhého víkendu: 14. 1. – 15. 1. 2012

Chcete se dozvědět více nebo navštívit jednu z UKÁZKOVÝCH HODIN?

Kontaktujte jazykovou školu Light Point, s.r.o. na telefonním čísle:+420-603848281, nebo e-mailem: ivakina@lightpoint.cz a paní ředitelka Veronika Ivakina Vám ráda zodpoví všechny Vaše dotazy.

Veronika Ivakina, BA - Jazyková škola Light Point


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor