Martina Ettelová

Veletrh práce jinak - zavítejte na něj v pyžamu a s kávou v ruce!

Rozhovor o již 3. virtuálním veletrhu pracovních příležitostí s Martinou Ettelovou ze společnosti Monster.cz

8.9.2011 - Doporučujeme

Nemůžete najít zaměstnání a už vás nebaví chodit každý den na úřad práce? Jednou z možností je pro vás virtuální veletrh pracovních příležitostí. Na podzim, konkrétně od 3. – 9. 10. 2011, se bude konat již jeho 3. edice, a to na stránce www.dnyprace.cz.

 

Co je vlastně virtuální veletrh?

Jde o nový způsob hledání práce online, který umožňuje přímý kontakt kandidáta s náborovým pracovníkem v prostředí internetu – prostředí, které je v dnešní době nejbližší modernímu člověku a kde si většina kandidátů dnes hledá své pracovní uplatnění.

Naše mezinárodní společnost je průkopníkem v online hledání práce a reaguje svými projekty na potřeby moderní společnosti.

Virtuální veletrh pak není pouze 3D prezentace společností, ale jde zejména o komunikaci, a to pomocí chatu či videochatu se zástupci vybrané společnosti. Je zde možné zúčastnit se prezentací na vybrané téma, ve kterém budou zástupci společností prezentovat např. společnost samu, firemní kulturu, trainee programy, konkrétní nabídku práce, benefity určené zaměstnancům, radit návštěvníkům, jak psát správně životopis atd.

Jaký je hlavní rozdíl proti klasickému veletrhu práce? V čem vlastně spočívá přidaná hodnota virtuálního veletrhu?

Veletrh otevře své virtuální brány 3. 10. a bude přístupný nepřetržitě až do 9. 10. na adrese www.dnyprace.cz. Návštěvníci se mohou připojit z pohodlí svého domova, stejně jako zaměstnavatelé ze své kanceláře. Kandidátům o práci tak odpadnou náklady na dopravu (většina pracovních veletrhů bývá organizována ve větších městech) a nemusí se přizpůsobovat otevíracím hodinám. Pokud bude kandidát odpovídat na nějakou pozici, nedostane se mu zpět pouze automatické odpovědi, ale může se přímo spojit s náborovým pracovníkem a pohovořit si s ním o jeho šancích na úspěch na vybranou pozici.

Stejně tak i zaměstnavatelům nabízí veletrh kromě úspory času a finančních prostředů nutných k vynaložení na tiskoviny, pracovníky a dopravu, také snadný přístup ke kandidátům ze všech regionů České republiky.

Komu je veletrh určen?

Tento veletrh je určen všem, kdo hledají zaměstnání nebo přemýšlejí o změně nebo se chtějí posunout ve své kariéře. Je samozřejmě určen také fanouškům nových projetků a technologií. Vzhledem k širokému spektru oborů společností, které na virtuálním veletrhu budou, chceme představit virtuální veletrh široké veřejnosti a dát šanci opravdu každému najít si práci právě ve svém oboru nebo regionu. Na jaře tohoto roku nás za týden navštívilo více než 100 000 kandidátů. Na rozdíl od kamenného veletrhu ten virtuální totiž nemá omezenou kapacitu a je pro všechny účastníky samozřejmě zcela zdarma.

Jaké společnosti se jej budou účastnit a z jakých oborů?

Seznam vystavovatelů, mezi nimiž figurují největší české i světové společnosti, se objeví na webové stránce veletrhu www.dnyprace.cz v sekci vystavovatelé cca týden před začátkem veletrhu. Na veletrhu práce budou k dispozici stovky nových pracovních pozic předních vystavovatelů od automobilových, IT, finančních společností, bankovních a pojišťovnických institucí, telekomunikačních firem atd. 

Jak je veletrh strukturován?

Po vstupu na hlavní stranu si může uživatel vybrat zda vstoupí do informačního stánku, kde získá hlavní informace o veletrhu nebo může vstoupit do pavilonu, tzv. showroomu našeho hlavního partnera akce – EURES, kde najde nabídky ze zemí EU nebo přímo do výstavního pavilonu, kde nalezne stánky jednotlivých společností. Může si projít krátký orientační test, který ho pomůže nasměrovat k pozicím, které odpovídají jeho vzdělání, zkušenostem a očekáváním.

V detailu e-stánku si může v jednotlivých místnostech prohlédnout firemní videa, fotografie, přečíst si informace o firemní kultuře, podívat se na reference zaměstnanců, odpovědět na nabízené pozice, může zanechat zaměstnavatelům svůj životopis a samozřejmě si s nimi „popovídat“.

Jak bude fungovat komunikace na virtuálním veletrhu?

Pomocí textového chatu, pomocí skypu, v případě, že se kandidát i pracovník náboru budou chtít připojit pomocí webkamery. Zaměstnavatel má možnost využít online prezentací – tzv. webinářů na téma, do kterého se mohou přihlásit všichni návštěvníci veletrhu. Letos nově budou mít návštěvníci veletrhu možnost popovídat si i mezi sebou, a to v místnosti nazvné „networking“. Veletrh je mimo jiné plně propojen se sociální sítí Facebook.

Co je potřeba k účasti na veletrhu? Nějaké technické omezení?

K správnému zobrazení virtuálního veletrhu není potřeba žádné speciální programy, ale pouze připojení na internet a pokud se účastník bude chtít zúčastnit prezentací jednotlivých společností a aktivně se do nich zapojit, tak je potřeba mít reproduktory.

Kdy se veletrh otevírá pro návštěvníky?

Samotný veletrh bude spuštěn 3. 10. a poběží nepřetržitě do 9. 10. 2011 na již zmíněné webové adrese www.dnyprace.cz.

Mgr. Martina Ettelová - Product Marketing Manager at Monster Career CZ


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor