Michal Kopřiva vystudoval obor zahraniční obchod na English language school King's College v Londýně a VUT Brno, obor daňové poradenství. V roce 1993 nastoupil na pozici Account managera ve společnosti Alcatel Business Systems. Po ročním působení v této firmě přešel do oblasti lidksých zdrojů na post Training managera společnosti Minolta, kde zůstal 5 let a byl zodpovědný za vzdělávání a personální rozvoj zaměstnanců a tréninky v rámci společnosti ve střední a východní Evropě. V roce 2000 se stal ředitelem společnosti Copy Servis a místopředsedou představenstva cechu firem zabývajících se dovozem kopírovacích strojů a kopírovacích služeb. O rok později přijal nabídku na post obchodního managera na Kostarice společnosti Bohemia Crystal, kde zůstal 3 roky. V roce 2005 zastával pozici ředitele společnosti Dennym, která zastupuje módní značky Diesel a Fornarina v maloobchodním prodeji v České a Slovenské Republice. Následující rok však odešel do společnosti TOP C, kde je Country managerem a trenérem. Je členem České Manažerské Asociace,České společnosti pro rozvoj lidských zdrojů a členem České Asociace Koučů. Hovoří španělsky a anglicky.
Soustředíme se na rozvoj klíčových kompetencí jednotlivých zaměstnanců, což má největší přínos pro firmu samotnou. Zaměřujeme se přitom na přizpůsobení se konkrétním požadavkům a potřebám každé firmy. Velmi podrobně se věnujeme analýze stávající situace klienta, pochopení individuálních potřeb a samotné přípravě, abychom zjistili, kde se nachází prostor pro zlepšení a přesně na něj pak zaměřili náš trénink.
Až doposud jsme se zaměřovali výhradně na tréninky pro firemní klientelu. Ovšem díky velké poptávce ze strany našich klientů jsme se rozhodli, že v letošním roce uspořádáme také otevřené kurzy. Obzvláště velký zájem je o tréninky v oblasti Prezentačních dovedností a také Leadershipu - Vedení lidí. Obsah tohoto tréninku byl pro svou kvalitu také oceněn jako nejlepší trénink roku 2007 ve Slovinsku a to sice cenou Féniks 2007.
Na tuto otázku se mi skýtá odpověď :"Náš zákazník, náš pán". Především by však měla společnost mít zájem o rozvoj svých zaměstnanců a sledovat efektivitu vzdělávání a upotřebení získaných znalostí a dovedností následně v praxi. Měla by si uvědomovat, že tréninkem zaměstnanců jejich rozvoj nekončí, ale že to je jen jeden z kroků k jejich úspěšnému rozvoji.
Já bych to nenazýval pomocí, ale spoluprací a důvěrou, kterou v nás vkládají naši klienti. Naše společnost se soustředí především na rozvoj zaměstnanců všech úrovní, i když je pravdou, že naší velmi silnou doménou jsou právě již zmiňované tréninky Leadershipu. Mezinárodní know-how a praktické zkušenosti našich trenérů jsou obrovskou výhodou naší společnosti.
Není jednoduché specifikovat, kolik času věnujeme našim klientům, protože je to opravdu velmi individuální. Osobně bych řekl, že se jedná o maximum času, který je zapotřebí. Pro úspěšnou implementaci cílů klienta je zapotřebí dobrá vzájemná komunikace a především uvědomění si, že naše práce nekončí absolvovaným tréninkem účastníků. Především spolupráce v období mezi tréninky a po jejich skončení je klíčová pro celkový úspěch a přináší měřitelné výsledky.
Máme vlastní tréninkové prostory v překrásném Černínském paláci na Malé Straně, kde sídlí naše firma. Pravdou však je, že většina našich tréninků probíhá na přání klientů různě po celé České i Slovenské republice.
Naše zkušenosti jsou napříč celým spektrem, od farmaceutického průmyslu, přes telekomunikace, obchod a strojírenství až po petrolejářský a automobilový průmysl, rozhodně bych také neměl zapomenout na hotelnictví. Mezi naše významné klienty patří přední firmy v těchto oborech, se kterými dlouhodobě spolupracujeme na bázi partnerství. A to především díky úspěšnému a praktickému propojení mezi tréninkem a realizací získaných kompetencí v praxi účastníků jednotlivých tréninků.
Výběr kvalitních trenérů je základním kamenem úspěchu naší společnosti. Trenéry vyhledáváme průběžně v praxi, protože každý z našich trenérů musí být odborníkem, který má za sebou úspěchy a výsledky ve svém oboru. To je tím prvním předpokladem. Tím druhým je silné charisma a nadšení pro trenérskou práci, které by měl každý dobrý trenér mít.
Mnoho nadnárodních společností má v dnešní době ve svém týmu lektory a trenéry. Busines Trainer Academy je zaměřena na rozvoj profesních dovedností těchto interních trenérů.Navíc rychlé změny a technický pokrok v naší době kladou na zaměstnance stále vyšší nároky. Jednou získané odborné znalosti po určité době zastarávají. A co je tedy cílem? Další rozvoj dovedností trenérů, nové přístupy a trendy, které se v našem oboru objevují a jež vedou k další efektivnosti rozvoje zaměstnanců.
My se snažíme prohlubovat naše působení v oboru nejen každým rokem, ale i každým dnem. Znalost trhu a naše mezinárodní zkušenosti a působnost nám k tomu dávají ty nejlepší předpoklady, které pak můžeme úspěšně aplikovat při rozvoji odborných kompetencí našich klientů.
Oblíbený autor/kniha: Gabriel García Márquez - Cien anos de soledad (Sto roků samoty)
Země, kterou byste chtěl navštívit: Vždy to byla Kostarika, perla Latinské Ameriky. Měl jsem však to štěstí, že se mi tato země stala mým druhým domovem. Velmi rád se tam pravidelně vracím.
Koho byste chtěl potkat, mít tu možnost: Leonarda Da Vinci.
Oblíbený tisk: Hospodářské Noviny, Euro, Týden
Ideálně strávený den: Je pro mne každý den strávený v příjemném kolektivu zajímavých lidí, spolupracovníků, rodiny. Každý den, kde vidím mnoho krásných úsměvů a pozitivně naladěných lidí.
Vaše životní motto: Dívat se pozorně kolem sebe je tolik, jako dvakrát žít.
Michal Kopřiva - Country manager a trenérDalší informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor