Antonín Parma, General Manager společnosti INCOMA Consult

"Nebojíme se horkých témat"

Rozhovor s Antonínem Parmou, General Managerem společnosti INCOMA Consult

28.1.2010 - Doporučujeme

Pro Antonína Parmu (36) je současná pozice General Managera INCOMA Consult součástí rozmanité cesty. Poté, co řadu let coby absolvent pražské konzervatoře zasvětil múzám, rozšířil si obzory postupně jako nezávislý hudební publicista a produkční v reklamní a fotografické agentuře a objevil chuť organizovat a dávat život novým projektům, komunikovat a pracovat s lidmi. Od roku 1999 pracoval v několika manažerských pozicích (např. jako Marketing & PR Manager Telenor Networks CE) a pět let řídil subjekt s téměř šedesátiletou tradicí - bývalý Československý státní soubor písní a tanců, posléze reorganizovaný do privátní sféry. v INCOMA Consult koordinuje ambiciózní tým, který se snaží přinášet na trh ty nejkvalitnější odborné konference v různých odvětvích.

 

Již název společnosti INCOMA (INformation and COnsultancy for Your Efficient MArketing) a přízvisko Consult napovídají, že se zabýváte poradenstvím v oboru marketingu a prodeje. Současně se ale věnujete realizaci známých odborných konferencí. Takových společností je na trhu celá řada, v čem je ta vaše specifická?

Odlišujeme se nejspíš tím, že realizujeme pouze projekty, jejichž koncepci sami od a do Z vymýšlíme a vytváříme a využíváme synergie znalostí z odborných událostí, poradenství a výzkumu. Jen v některých případech spolupracujeme s externím odborným garantem. Neprodukujeme projekty tzv. na zakázku jako standardní eventové agentury. Většinu akcí budujeme jako pravidelná vrcholná setkání klíčových odborníků příslušného segmentu, nikoliv jako tématickou nárazovou konferenci. Nejpodstatnější asi bude, že se nebojíme přinášet horká témata častokrát dříve, než je část trhu bere na vědomí. Tím jsme si u významného okruhu lidí získali důvěru a pokoušíme se ji nezklamat. Speakery, účastníky i partnery konferencí považujeme za opravdové partnery a jsme vděčni za jejich zpětnou vazbu.

 

Od roku 2000 jste členy skupiny GfK, čtvrté největší společnosti provádějící marketingový výzkum na světě. Jaké výhody z toho plynou pro vaši činnost?

Díky spolupráci s GfK máme k dispozici kvalitní informační zázemí sesterských výzkumných firem nejen v rámci středoevropského regionu, ale i na většině klíčových světových trhů. Společným úsilím se nám také lépe daří objevovat kvalitní zahraniční řečníky a přivádět je na náš trh.

 

Jaká je filozofie vaší práce?

Děláme projekty, které nás baví, a to s lidmi, kteří rádi pracují s námi a věří jim. Bude to možná znít jako fráze, ale jsme sami vůči sobě velmi kritičtí, což nás motivuje k tomu, abychom se snažili svoji práci neustále zlepšovat.

 

Vedle odborných konferencí a poradenství organizujete také specializované semináře. Na která témata z oblasti marketingu a prodeje se nejvíce zaměřujete?

Je to např. seminář Category Management. Specializované semináře vznikly zobecněním zkušeností z našich poradenských projektů, obsah proto máme „prožitý", ne přečtený z příruček. Máte tak jistotu, že nedostanete akademické rady těžko použitelné v praxi. Semináře zaměřujeme na oblast tzv. "hard-skills", předané znalosti proto rozvíjíme do dovedností a postupů a dáváme k dispozici prověřené a funkční nástroje.

 

Proč by si měl návštěvník vybrat právě vaše odborné akce?

Díky dodržování zásad, které jsem se pokusil vysvětlit na úvod rozhovoru, se na těchto akcích může návštěvník potkat se zajímavými lidmi i tématy, nasbírat inspiraci pro svoje podnikání a přitom se může spolehnout na kvalitní organizaci a zázemí, kde si v klidu utříbí myšlenky a svým způsobem se může i odrelaxovat.

 

Na jaké klíčové skupiny se vaše konference zaměřují?

Každý projekt má logicky jinou audienci, ale zpravidla se zaměřují na jednatele, generální ředitele a top management firem (obchodní, prodejní a marketingové ředitele, HR managery, finanční ředitele, apod.). Prioritně jde o osoby s rozhodovací pravomocí. Některých odborných konferencí se pravidelně zúčastňují i zástupci státní správy a samosprávy, vysokých škol, no a samozřejmě nesmí chybět média.

 

Můžete nám představit některé konference, které právě chystáte?

Chystáme jich celou řadu, např. teď na podzim je to Retail in Detail/Convenience 2007, která se zabývá fenoménem návratu zákazníků k  formátu malých prodejen, dále společně s vydavatelstvím Economia připravujeme HR Management 2007, kde bude podruhé vyhlášeno ocenění HR Manager roku, a na samý závěr října pak dvoudenní Hospitality & Tourism Summit 2007. Ten navazuje na šest ročníků Czech Horeca Summitu, a jak název a rozšířený rozsah naznačuje, jde o velký programový posun, který doufám všichni zúčastnění ocení. Dva konferenční dny a umístění konference do Brna také dodají nový impuls pro účast na slavnostním večeru, který je letos poprvé spojen s jinou renomovanou událostí - udílením ceny J. Vašaty za gastronomický koncept roku 2007.

A nesmím zapomenout, že v listopadu se již pošesté uskuteční výroční setkání praktiků Category Managementu, které bude zaměřeno na klíčové téma dosahování pozitivních výsledků v CM. v průběhu konference budou prezentovány a diskutovány různé přístupy ke Category Managementu, jejichž spojnicí je to, že musí být vždy založeny na společném principu: pragmatickém řešení orientovaném na zákazníka/nakupujícího. Hlavním vystupujícím bude Stephen P. Needel, jeden z nejuznávanějších expertů CM v USA, Managing Partner společnosti Advanced Simulations.

No a asi Vás nepřekvapí, že v těchto dnech intenzivně dokončujeme několikaměsíční přípravy 14. ročníku Retail Summitu (chystaného na únor 2008), jehož program zveřejníme zhruba za měsíc. V té době také zveřejníme témata a termíny všech připravovaných akcí v roce 2008.

 

Vysvětlete specialistům na marketing nebo lidské zdroje, v čem pro ně může být výhodné, když se jejich společnosti stanou partnery vašich konferencí.

Našim partnerům pomáháme prohlubovat znalost problematiky jejich zákazníků a vždy jim otevřeně předáváme svoje postřehy. V jejich zájmu často otevíráme i diskusi o určitých méně příjemných tématech. Máme totiž zkušenost, že jedině otevřenost a důkladné vyjasnění si pozic a možností na samém začátku může následně vést k vybudování respektu, vzájemné důvěry a k vyústění partnerství v systematickou dlouhodobou spolupráci. To se svým způsobem týká i spolupráce se speakery.

 

V čem vidíte příčiny úspěchu vašich aktivit?

Ve všem výše uvedeném a v tom, že se snažíme spolupracovat s fajn lidmi, vně i uvnitř firmy. Jsme pozitivně naladěný a dobře sehraný tým, v němž má každý svoji nezastupitelnou úlohu.

 


 

Doplňující otázky:

 

Oblíbený autor, kniha: Malý princ, Bídníci, Kmotr, Racek, Stopařův průvodce po Galaxii a mnoho dalších

Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): takřka všechny žánry s výjimkou dechovky a táborových písní, favoritem jsou irští U2

Oblíbená činnost: Baví mě prakticky vše, co dělám.

Kam byste se chtěl podívat: kamkoliv, určitě ale do Irska a Portugalska

Na co se těšíte: dlouhodobě asi na pozorování vývoje svých dětí, krátkodobě na blížící se první cestu do Spojených států

Čeho se bojíte: neštěstí nebo jiné bolesti svých dětí

Váš největší pracovní úspěch: že mohu pracovat vedle takových lidí, jako jsou moji kolegové ve firmě, nelze to popsat slovy

Vaše motto: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě.

Oblíbený nápoj: voda, kvalitní víno nebo pivo

Oblíbená rozhlasová stanice: Radiožurnál

Oblíbené periodikum: kdysi dávno jsem skutečně zbožňoval Čtyřlístek

Oblíbený server: www.google.com (-:

Kým nebo čím byste chtěl být v příštím životě: členem nějaké báječné rockové kapely

 

Antonín Parma - General Manager společnosti INCOMA Consult


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor