Ing. Jiří Navrátil, marketingový ředitel společnosti LMC

Rozhovor EduCity s Ing. Jiřím Navrátilem, marketingovým ředitelem společnosti LMC

28.1.2010 - Doporučujeme

Rozhovor s Ing. Jiřím Navrátilem, marketingovým ředitelem společnosti LMC, která provozuje nejvýznamnější pracovní servery jobs.cz a prace.cz. Ing. Jiří Navrátil vystudoval informační management na VŠE v Praze, již během studií začal v LMC pracovat jako brigádník, od roku 1997 je marketingovým ředitelem LMC s.r.o.

Společností zabývajících se e-recruitmentem je na českém trhu řada, v čem je Vaše společnost LMC specifická?

LMC internetový trh práce v Česku vybudovala a stále formuje, dá se tedy říct, že český e-recruitment funguje k jejímu obrazu. Je nás nyní 95, což je 2x víc lidí, než má například jednička e-recruitmentu ve Francii. LMC je lídrem i proto, že iniciovala alianci nejvýznamnějších středoevropských pracovních portálů ONREA a navázala globální spolupráci s dvěma největšími světovými sítěmi e-recruiterských společností ERA a The Network.

 

V čem spatřujete její výhody a silné stránky?

Své know-how nekopírujeme, ale sami vytváříme, takže největší hodnotou LMC jsou její lidé. Odvážím se tvrdit, že 8 z 10ti Čechů, kteří rozumí e-recruitmentu ve všech souvislostech a souvztažnostech, pracuje v LMC.

 

Jaká je filozofie vaší společnosti?

Být profesionální a zároveň přátelská firma. Nabízíme lidem "Spojení s elitou", ale říkáme též s Lao-c´"moudrý činí vše pro druhé, a tím sám stále více získává."

 

Jaké služby nabízíte?

Personalistům nabízíme komplexní pomoc při hledání lidí a správě náborového procesu, a to i díky softwarové aplikaci LMC/G2, jediné svého druhu na českém trhu, kterou jsme čerstvě uvedli do ostrého provozu. Návštěvníkům Internetu - a nejen jim, protože ve spolupráci s Deníky Vltava-Labe Press přinášíme informace o práci z Internetu i na stránky novin - zprostředkováváme relevantní informace o práci: a to nejen největší počet pracovních nabídek, ale i informace o situaci na trhu práce. Jsme a chceme být stále více jejich průvodcem v profesním životě.

 

Jaký typ firem využívá vašich služeb?

Všechny typy bez rozdílu

 

Jak rozvíjí LMC vlastní zaměstnance?

;-) prací. Kromě toho máme ale i vzdělávací a rozvojové programy.

 

Jak se o vás klienti dozvídají, jak se vaše společnost prezentuje?

Jako jedna z mála společností pohybujících se na Internetu využíváme k oslovení našich cílových skupin komplexní marketingové komunikace včetně reklamních spotů v televizi.

 

Povězte nám něco o serverech, které vaše společnost provozuje. Kdo je návštěvníky vašich stránek a co mohou najít?

Provozujeme portál prace.cz, který je určen nejširší veřejnosti, zkrátka "Práce pro všechny", a službu jobs.cz spíše elitního zaměření, která je určena pro velmi kvalifikované uchazeče. Naše služby zahrnují kromě propojování nabídky a poptávky na trhu práce i poradenskou podporu personalistům a rozsáhlý informační servis pro návštěvníky našich webů: na jobs.cz například každý týden probíhají on-line diskuze návštěvníků serverů s odborníky na témata zaměstnání, kariéra, situace na trhu práce ...

 

Co se za dobu Vašeho působení v oboru změnilo?

Změnilo se hodně věcí, v souvislosti s informačními technologiemi - třeba penetrace internetu a pohled na něj ze strany široké veřejnosti. Ale chtěl bych tu především zmínit změny ve vztahu k lidským zdrojům. V prvním období byla na trhu práce velká poptávka po jednotlivých špičkových odbornících, hlavně manažerech. Personální agentury tiskly kvůli jedné pracovní pozici velikánské inzeráty. V další fázi se přístup k zájemcům o zaměstnání změnil, stali se vzájemně zaměnitelnou komoditou, trh práce začal připomínat trh s rychloobrátkovým zbožím. Nyní jsme ve fázi, kdy se každému jednotlivému člověku, který něco umí, začíná znovu přisuzovat velká hodnota, což velice vítám.

 

Proč jste si zvolil právě tento obor, tuto práci?

Začalo to jako studentská brigáda, která se mi stala koníčkem. Vystudoval jsem informační management a jako vedlejší obor psychologii; má práce je v průniku oborů marketing, IT a human resources - co více si přát? Stále mě to baví.

 

S jakými problémy se potýkáte?

Problémy LMC jsou spojeny s příležitostmi: strmý růst firmy musí být velmi inteligentně "kočírován"...Poněkud se potýkám s "tvrdým" řízením svého stále rostoucího oddělení ...

 

Co chystáte do budoucnosti?

Velká výzva je lépe než dosud oslovovat profesně zajímavé lidi, kteří práci zrovna nehledají, ale jsou otevření zajímavým pracovním nabídkám. Posunout princip hledání práce a lidí z inzertního na osobní ...

 

Děkuji za rozhovor.

 

Zuzana Koprdová, zuzana.koprdova@insite.cz

 

 

Doplňující otázky:

 

Oblíbený autor, kniha: momentálně Ferda Mravenec od Ondřeje Sekory
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): REM, Madonna
Oblíbená činnost: jen tak si posedět se svou ženou u červeného vína
Kam byste se chtěl/a podívat: někam, kde jsou sloni, třeba do Keni
Na co se těšíte: na dovolenou
Čeho se bojíte: že mi děti moc rychle vyrostou a já jim nestihnu dát, co bych měl
Váš největší pracovní úspěch: není jen můj, ale jsem na LMC hrdý
Oblíbený nápoj: červené víno
Oblíbený server:onrec.com
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě: "V 17 letech jsem snil o vyhrané Olympiádě v běhu na 110 m překážek... a ke sportu mám pořád blízko."

Ing. Jiří Navrátil - marketingový ředitel společnosti LMC


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor