Tomáš Hejkal, současný student víkendového MBA na CMC a DePaul University, nastoupil po absolvování VŠE se zaměřením na podnikovou ekonomiku, management a marketing do pojišťovny Gerling-Konzern na pozici prodeje a marketingu pojištění pohledávek. Koncem roku 2003, po osamostatnění pohledávek a vzniku Atradius Credit Insurance N.V., měl v nově vzniklé pojišťovně na starosti marketing a PR, včetně uvedení nové značky na trh. Krátce po zahájení studií MBA v říjnu 2004 přešel do CMC Graduate School of Business, kde je zodpovědný za marketingové a komunikační aktivity společnosti.
CMC Graduate School of Business je specifická nabídkou mezinárodně akreditovaných MBA programů poskytovaných ve spolupráci s partnerskými univerzitami Thunderbird a DePaul University. Exekutivní MBA v mezinárodním managementu nabízíme ve spolupráci s univerzitou Thunderbird a víkendové MBA nabízíme s DePaul University z Chicaga.
V rámci krátkodobých a střednědobých manažerských kurzů spolupracujeme také s William Davidson Institute na University of Michigan.
Největším přínosem pro naše studenty a návštěvníky našich kurzů jsou kvalitní a prověření lektoři jak z prestižních partnerských univerzit, tak z českého akademického a podnikatelského prostředí. Za dobu téměř 15-ti let na českém trhu jsme si vybudovali velmi silnou a kvalitní základnu lektorů a spolupracovníků, kterou se snažíme stále rozšiřovat.
Naší vizí je být vedoucí poskytovatel manažerského vzdělávání ve Střední a Východní Evropě. V roce 1990 byla CMC založena s cílem zavést a šířit západní principy vzdělávání v regionu. Důkazem toho, že šlo o krok správným směrem, je rostoucí zájem ze strany studentů nejen o MBA programy, ale i o exekutivní vzdělávání.
Naší cílovou skupinou jsou "working professionals", čili lidé pracující převážně v manažerských pozicích se zájmem o rozvoj svých schopností a dovedností.
Kromě již zmiňovaných MBA programů nabízíme širokou škálu krátkodobých a střednědobých kurzů pokrývajících nejdůležitější oblasti řízení a zvyšování efektivnosti společnosti. Před několika lety jsme úspěšně rozšířili naše pole působnosti i na vzdělávání manažerů ve zdravotnictví.
Studentům severoamerických univerzit zprostředkováváme vzdělávací pobyty v České republice spojené s akademickými přednáškami a zajímavými prezentacemi v úspěšných společnostech.
Součástí CMC je také hotel, který nabízí kromě ubytování a stravování pro účastníky našich kurzů také komplexní konferenční servis pro firmy.
CMC staví rozvoj svých zaměstnanců samozřejmě hlavně na vzdělávání. Zaměstnanci mají nejen možnost navštěvovat kurzy, které pořádáme v rámci exekutivního vzdělávání, ale CMC se snaží i o rozšiřování jazykové vybavenosti všech svých zaměstnanců.
Rozvoj lektorů probíhá převážně na jejich mateřských univerzitách ve Spojených státech a České republice. V případě lektorů a hostů z praxe vybíráme vždy špičkové specialisty v oboru.
V rámci mezinárodních programů zveme studenty ze severoamerických univerzit do České republiky, kde pro ně pořádáme školení, přednášky a návštěvy v zajímavých společnostech na českém trhu.
V poslední době sledujeme zvýšený zájem o mezinárodní programy na východ od našich hranic. Konkrétně v zemích bývalého Sovětského svazu roste poptávka po mezinárodních vzdělávacích programech v České republice.
Určitě dospěl jak trh vzdělávání, tak firem samotných. Dnes je převážně ve větších firmách překonáno období "nekontrolovatelného" růstu a nastalo období stabilizace. Společnosti hledají cesty k efektivnosti a začínají si stále více uvědomovat důležitost vzdělávání pracovníků. Samozřejmě neplatí to globálně, ale u našich zákazníků tento trend rozhodně sledujeme.
Na druhou stranu i manažeři samotní pochopili význam celoživotního vzdělávání a snaží se více věnovat rozvoji nejen svých praktických, ale i teoretických znalostí a dovedností.
Kromě klasické tištěné a online inzerce využíváme mailingů a přímého oslovování potenciálních klientů. Naši práci nám výrazně usnadňuje dobré jméno a tradice CMC na českém trhu. Zákazníci se k nám vrací a často nás doporučují, zač jsme jim velice vděčni a vážíme si jejich přízně. Tzv. "word of mouth" je silný marketingový nástroj a to nejen pro naše MBA programy, které na CMC absolvovalo téměř 500 manažerů, ale i pro otevřené a zakázkové kurzy.
V rámci manažerského vzdělávání bychom rádi prohloubili spolupráci s našimi akademickými partnery a nabídli více kurzů, které budou učit přední profesoři z Thunderbird, DePaul University a William Davidson Institute.
Sledujeme trendy a naši nabídku kurzů se snažíme maximálně přizpůsobovat aktuálním potřebám trhu. Z novinek pro tento rok bych mohl uvést kurzy Strategické motivování zaměstnanců a workshop na téma Žena a vůdcovství.
Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz
Oblíbený autor, kniha: Arthur Hailey
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): Vanessa Mae
Oblíbená činnost: cestování
Kam byste se chtěl/a podívat: na přírodu v Kanadě a na Islandu
Na co se těšíte: na léto
Čeho se bojíte: podlosti
Váš největší pracovní úspěch: práce mě baví
Vaše motto: Motivace je polovina úspěchu.
Oblíbený nápoj: Coca-Cola
Oblíbená rozhlasová stanice: Fajn Radio, Evropa 2, Radio DJ
Oblíbené periodikum: Fleet Sheet
Oblíbený server: www.google.com
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě: zase Hejkalem
Ing. Tomáš Hejkal - marketingový ředitel CMC Graduate School of Business
Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor