Ing. Tomáš Hejkal, marketingový ředitel CMC Graduate School of Business

Rozhovor s Ing. Tomášem Hejkalem, marketingovým ředitelem CMC Graduate School of Business

28.1.2010 - Doporučujeme

Tomáš Hejkal, současný student víkendového MBA na CMC a DePaul University, nastoupil po absolvování VŠE se zaměřením na podnikovou ekonomiku, management a marketing do pojišťovny Gerling-Konzern na pozici prodeje a marketingu pojištění pohledávek. Koncem roku 2003, po osamostatnění pohledávek a vzniku Atradius Credit Insurance N.V., měl v nově vzniklé pojišťovně na starosti marketing a PR, včetně uvedení nové značky na trh. Krátce po zahájení studií MBA v říjnu 2004 přešel do CMC Graduate School of Business, kde je zodpovědný za marketingové a komunikační aktivity společnosti.

Manažerským vzděláváním se zabývá řada společností a firem, v čem je Vaše společnost CMC Graduate School of Business specifická?

CMC Graduate School of Business je specifická nabídkou mezinárodně akreditovaných MBA programů poskytovaných ve spolupráci s partnerskými univerzitami Thunderbird a DePaul University. Exekutivní MBA v mezinárodním managementu nabízíme ve spolupráci s univerzitou Thunderbird a víkendové MBA nabízíme s DePaul University z Chicaga.
V rámci krátkodobých a střednědobých manažerských kurzů spolupracujeme také s William Davidson Institute na University of Michigan.

 

V čem spatřujete výhody a silné stránky Vaší společnosti?

Největším přínosem pro naše studenty a návštěvníky našich kurzů jsou kvalitní a prověření lektoři jak z prestižních partnerských univerzit, tak z českého akademického a podnikatelského prostředí. Za dobu téměř 15-ti let na českém trhu jsme si vybudovali velmi silnou a kvalitní základnu lektorů a spolupracovníků, kterou se snažíme stále rozšiřovat.

 

Jaká je filozofie Vaší společnosti?

Naší vizí je být vedoucí poskytovatel manažerského vzdělávání ve Střední a Východní Evropě. V roce 1990 byla CMC založena s cílem zavést a šířit západní principy vzdělávání v regionu. Důkazem toho, že šlo o krok správným směrem, je rostoucí zájem ze strany studentů nejen o MBA programy, ale i o exekutivní vzdělávání.
Naší cílovou skupinou jsou "working professionals", čili lidé pracující převážně v manažerských pozicích se zájmem o rozvoj svých schopností a dovedností.

 

Jaké služby nabízíte?

Kromě již zmiňovaných MBA programů nabízíme širokou škálu krátkodobých a střednědobých kurzů pokrývajících nejdůležitější oblasti řízení a zvyšování efektivnosti společnosti. Před několika lety jsme úspěšně rozšířili naše pole působnosti i na vzdělávání manažerů ve zdravotnictví.
Studentům severoamerických univerzit zprostředkováváme vzdělávací pobyty v České republice spojené s akademickými přednáškami a zajímavými prezentacemi v úspěšných společnostech.
Součástí CMC je také hotel, který nabízí kromě ubytování a stravování pro účastníky našich kurzů také komplexní konferenční servis pro firmy.

 

Jak rozvíjí CMC Graduate School of Business vlastní zaměstnance, lektory?

CMC staví rozvoj svých zaměstnanců samozřejmě hlavně na vzdělávání. Zaměstnanci mají nejen možnost navštěvovat kurzy, které pořádáme v rámci exekutivního vzdělávání, ale CMC se snaží i o rozšiřování jazykové vybavenosti všech svých zaměstnanců.
Rozvoj lektorů probíhá převážně na jejich mateřských univerzitách ve Spojených státech a České republice. V případě lektorů a hostů z praxe vybíráme vždy špičkové specialisty v oboru.

 

Řekněte nám něco o mezinárodních programech CMC.

V rámci mezinárodních programů zveme studenty ze severoamerických univerzit do České republiky, kde pro ně pořádáme školení, přednášky a návštěvy v zajímavých společnostech na českém trhu.
V poslední době sledujeme zvýšený zájem o mezinárodní programy na východ od našich hranic. Konkrétně v zemích bývalého Sovětského svazu roste poptávka po mezinárodních vzdělávacích programech v České republice.

 

CMC Graduate School of Business má více než desetiletou tradici v oboru, co se za tu dobu z Vašeho pohledu změnilo a jak?

Určitě dospěl jak trh vzdělávání, tak firem samotných. Dnes je převážně ve větších firmách překonáno období "nekontrolovatelného" růstu a nastalo období stabilizace. Společnosti hledají cesty k efektivnosti a začínají si stále více uvědomovat důležitost vzdělávání pracovníků. Samozřejmě neplatí to globálně, ale u našich zákazníků tento trend rozhodně sledujeme.
Na druhou stranu i manažeři samotní pochopili význam celoživotního vzdělávání a snaží se více věnovat rozvoji nejen svých praktických, ale i teoretických znalostí a dovedností.

 

Jak se o vás klienti dozvídají, jak se Vaše škola prezentuje?

Kromě klasické tištěné a online inzerce využíváme mailingů a přímého oslovování potenciálních klientů. Naši práci nám výrazně usnadňuje dobré jméno a tradice CMC na českém trhu. Zákazníci se k nám vrací a často nás doporučují, zač jsme jim velice vděčni a vážíme si jejich přízně. Tzv. "word of mouth" je silný marketingový nástroj a to nejen pro naše MBA programy, které na CMC absolvovalo téměř 500 manažerů, ale i pro otevřené a zakázkové kurzy.

 

Co chystáte do budoucnosti?

V rámci manažerského vzdělávání bychom rádi prohloubili spolupráci s našimi akademickými partnery a nabídli více kurzů, které budou učit přední profesoři z Thunderbird, DePaul University a William Davidson Institute.
Sledujeme trendy a naši nabídku kurzů se snažíme maximálně přizpůsobovat aktuálním potřebám trhu. Z novinek pro tento rok bych mohl uvést kurzy Strategické motivování zaměstnanců a workshop na téma Žena a vůdcovství.

 

Děkuji za rozhovor.

 

Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz

 

 

Doplňující otázky:

 

Oblíbený autor, kniha: Arthur Hailey
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): Vanessa Mae
Oblíbená činnost: cestování
Kam byste se chtěl/a podívat: na přírodu v Kanadě a na Islandu
Na co se těšíte: na léto
Čeho se bojíte: podlosti
Váš největší pracovní úspěch: práce mě baví
Vaše motto: Motivace je polovina úspěchu.
Oblíbený nápoj: Coca-Cola
Oblíbená rozhlasová stanice: Fajn Radio, Evropa 2, Radio DJ
Oblíbené periodikum: Fleet Sheet
Oblíbený server: www.google.com
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě: zase Hejkalem

 

Ing. Tomáš Hejkal - marketingový ředitel CMC Graduate School of Business


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor