Eva Hejlová nastoupila po absolvování VŠE v roce 1982 do Českého Telecomu (tehdy SPT), kde působila devět let. V roce 1991 přešla do společnosti Eurotel Praha na pozici manažera personálního útvaru. Od dubna 2004 se ve stejné společnosti stala manažerem útvaru tréninku a rozvoje. V této roli zodpovídá za rozvojové aktivity managementu společnosti, za profesní tréninkové aktivity zaměstnanců společnosti a za interní trénink pro oblast prodeje a péče o zákazníky.
Útvar tréninku a rozvoje je součástí divize lidských zdrojů a jeho hlavním úkolem je zabezpečení rozvoje 2500 zaměstnanců naší společnosti. V počtu 14 lidí zabezpečujeme jak interní trénink, tak organizujeme tréninkové aktivity zajišťované dodavatelsky. Útvar tréninku má na starosti celkový tréninkový rozpočet společnosti.
Naše práce začíná školením všech nových zaměstnanců v rámci adaptačního programu, pokračuje pak zajišťováním školení v rámci profesního rozvoje, a to jak tréninkem realizovaným našimi interními trenéry - především v prodeji a na Call centrech, tak zajišťováním externích agentur a školitelů pro školení v ostatních oblastech. Dále zajišťujeme rozvojové programy pro vedoucí pracovníky. Zároveň evidujeme veškeré plány rozvoje a na jejich základě připravujeme tréninkové aktivity. Samozřejmě vedeme i evidenci tréninků, kterými zaměstnanci u nás procházejí, abychom mohli spolu s vedoucími pracovníky sledovat, zda jsou tréninkové aktivity účinné.
Rozvíjet způsobilosti zaměstnanců na základě definovaných potřeb společnosti zaměřených na dosahování plánovaných cílů a zaměstnancem prokázané úrovně znalostí a schopností.
Způsobilostí pak rozumíme schopnost vykonávat úkoly požadované pracovním místem a tak přinášet žádoucí výsledek.
Každý zaměstnanec má vytvořen svůj plán rozvoje, ve kterém jsou uvedeny znalosti a schopnosti podle pracovní náplně, které je nutné v daném roce rozvíjet, či prohlubovat. Plán rozvoje je vytvářen v rámci každoročního hodnocení výkonu. Pro zaměstnance jsou pak připravovány buď individuální tréninkové aktivity, nebo jsou školeni ve skupinách v rámci interních tréninků.
Takovým nejdůležitějším tréninkovým programem, který náš útvar zabezpečuje, je adaptační program pro nové zaměstnance. Vzhledem k tomu, že je jich průměrně 40 měsíčně a většina nastupuje do pozic, které je nutné rychle a kvalitně zaškolit na naše služby a produkty, je pro ně připraven intenzivní úvodní kurz v rámci zkušební doby. Dále připravujeme průběžné vzdělávací programy pro naše prodejce a operátory Call Center. Významné jsou i programy pro rozvoj managementu, které mají část připravenou pro celý management, dále školení určená pro vybrané skupiny manažerů a samozřejmě i individuální rozvojové aktivity.
Vzhledem k tomu, že jsem do oblasti tréninků a rozvoje zaměstnanců přešla z místa personálního manažera teprve před rokem, nemohu soudit za delší dobu. Ale za ten rok vidím, jak se stále silněji prosazuje e-learning oproti standardním kurzům.
I my bychom rádi více zapojili e-learning do naší trenérské práce, ale znamená to, že musí být pro zaměstnance stále více interaktivní a uživatelsky příjemný a že jej všichni budou považovat za rovnocennou možnost výuky.
Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): skupina - R.E.M, zpěvák Phil Collins
Oblíbená činnost: cestování
Kam byste se chtěl/a podívat: do Mexika nebo na Kubu
Na co se těšíte: vždy se těším na jaro, protože mi vždy moc pěkně kvete skalka
Čeho se bojíte: toho, jak rychle letí čas
Váš největší pracovní úspěch: nástup do Eurotelu
Vaše motto: žít a nechat žít
Oblíbený nápoj: míchané drinky
Oblíbená rozhlasová stanice: nemám, rádio poslouchám především v autě a tak to závisí především na tom, co na cestě vyladím
Oblíbené periodikum: Reflex
Oblíbený server: google
Ing. Eva Hejlová - personální ředitelka
Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890
Vytisknout rozhovor