Eva Hejlová, manažer útvaru tréninku a rozvoje, Eurotel Praha, spol. s.r.o.

Rozhovor s Evou Hejlovou, manažerem útvaru tréninku a rozvoje, Eurotel Praha, spol. s.r.o.

28.1.2010 - Doporučujeme

Eva Hejlová nastoupila po absolvování VŠE v roce 1982 do Českého Telecomu (tehdy SPT), kde působila devět let. V roce 1991 přešla do společnosti Eurotel Praha na pozici manažera personálního útvaru. Od dubna 2004 se ve stejné společnosti stala manažerem útvaru tréninku a rozvoje. V této roli zodpovídá za rozvojové aktivity managementu společnosti, za profesní tréninkové aktivity zaměstnanců společnosti a za interní trénink pro oblast prodeje a péče o zákazníky.

Mohla byste stručně představit útvar tréninku a rozvoje společnosti Eurotel Praha?

Útvar tréninku a rozvoje je součástí divize lidských zdrojů a jeho hlavním úkolem je zabezpečení rozvoje 2500 zaměstnanců naší společnosti. V počtu 14 lidí zabezpečujeme jak interní trénink, tak organizujeme tréninkové aktivity zajišťované dodavatelsky. Útvar tréninku má na starosti celkový tréninkový rozpočet společnosti.

 

Co je jeho hlavní náplní?

Naše práce začíná školením všech nových zaměstnanců v rámci adaptačního programu, pokračuje pak zajišťováním školení v rámci profesního rozvoje, a to jak tréninkem realizovaným našimi interními trenéry - především v prodeji a na Call centrech, tak zajišťováním externích agentur a školitelů pro školení v ostatních oblastech. Dále zajišťujeme rozvojové programy pro vedoucí pracovníky. Zároveň evidujeme veškeré plány rozvoje a na jejich základě připravujeme tréninkové aktivity. Samozřejmě vedeme i evidenci tréninků, kterými zaměstnanci u nás procházejí, abychom mohli spolu s vedoucími pracovníky sledovat, zda jsou tréninkové aktivity účinné.

 

Jaká je filozofie Vaší společnosti v oblasti rozvoje zaměstnanců?

Rozvíjet způsobilosti zaměstnanců na základě definovaných potřeb společnosti zaměřených na dosahování plánovaných cílů a zaměstnancem prokázané úrovně znalostí a schopností.
Způsobilostí pak rozumíme schopnost vykonávat úkoly požadované pracovním místem a tak přinášet žádoucí výsledek.

 

Jak rozvíjí Eurotel vlastní zaměstnance?

Každý zaměstnanec má vytvořen svůj plán rozvoje, ve kterém jsou uvedeny znalosti a schopnosti podle pracovní náplně, které je nutné v daném roce rozvíjet, či prohlubovat. Plán rozvoje je vytvářen v rámci každoročního hodnocení výkonu. Pro zaměstnance jsou pak připravovány buď individuální tréninkové aktivity, nebo jsou školeni ve skupinách v rámci interních tréninků.

 

Řekněte nám něco o jednotlivých vzdělávacích programech.

Takovým nejdůležitějším tréninkovým programem, který náš útvar zabezpečuje, je adaptační program pro nové zaměstnance. Vzhledem k tomu, že je jich průměrně 40 měsíčně a většina nastupuje do pozic, které je nutné rychle a kvalitně zaškolit na naše služby a produkty, je pro ně připraven intenzivní úvodní kurz v rámci zkušební doby. Dále připravujeme průběžné vzdělávací programy pro naše prodejce a operátory Call Center. Významné jsou i programy pro rozvoj managementu, které mají část připravenou pro celý management, dále školení určená pro vybrané skupiny manažerů a samozřejmě i individuální rozvojové aktivity.

 

Co se za dobu Vašeho působení v oboru změnilo a jak?

Vzhledem k tomu, že jsem do oblasti tréninků a rozvoje zaměstnanců přešla z místa personálního manažera teprve před rokem, nemohu soudit za delší dobu. Ale za ten rok vidím, jak se stále silněji prosazuje e-learning oproti standardním kurzům.

 

Co chystáte do budoucnosti?

I my bychom rádi více zapojili e-learning do naší trenérské práce, ale znamená to, že musí být pro zaměstnance stále více interaktivní a uživatelsky příjemný a že jej všichni budou považovat za rovnocennou možnost výuky.

 

Děkuji za rozhovor.

 

Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz

 

 

Doplňující otázky:

 

Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): skupina - R.E.M, zpěvák Phil Collins
Oblíbená činnost: cestování
Kam byste se chtěl/a podívat: do Mexika nebo na Kubu
Na co se těšíte: vždy se těším na jaro, protože mi vždy moc pěkně kvete skalka
Čeho se bojíte: toho, jak rychle letí čas
Váš největší pracovní úspěch: nástup do Eurotelu
Vaše motto: žít a nechat žít
Oblíbený nápoj: míchané drinky
Oblíbená rozhlasová stanice: nemám, rádio poslouchám především v autě a tak to závisí především na tom, co na cestě vyladím
Oblíbené periodikum: Reflex
Oblíbený server: google

 

Ing. Eva Hejlová - personální ředitelka


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor