aroslava Tyllerová, generální ředitelka AYS

Rozhovor s Jaroslavou Tyllerovou, generální ředitelkou AYS

28.1.2010 - Doporučujeme

Po deseti letech v zahraničním obchodě, z čehož 2 roky strávila v Londýně, vstoupila Jaroslava Tyllerová v roce 1997 do oblasti lidských zdrojů jako koordinátor vzdělávání společnosti AYS. AYS byla tehdy malou soukromou firmou, vedenou americkou zakladatelkou. V následujících letech se však společnost postupně rozrostla a stala se součástí nadnárodní skupiny. Jaroslava Tyllerová během svého působení u AYS získala bohaté zkušenosti na různých pozicích. Pracovala jako konzultant stálých pracovních úvazků především pro oblast telekomunikací a IT, později vedla vzdělávací sekci ve funkci training manager. Svou práci obohatila příležitostným lektorováním vybraných kurzů. V roce 2001 byla jmenována do funkce ředitelky společnosti. Jaroslava Tyllerová je absolventkou postgraduálního studia v oblasti strategického řízení lidských zdrojů a získala titul MSc. udělený Sheffield Hallam University, UK.

Poradenstvím a vzděláváním se zabývá řada společností a firem, v čem je vaše společnost AYS specifická?

Ve způsobu, jakým pojímáme vzdělávání, trénink a personální služby vůbec. K firmám, se kterými spolupracujeme, vždy přistupujeme osobitě a preferujeme vztah založený na důvěře, otevřenosti a dlouhodobé spolupráci. Klienta vždy dobře známe, včetně jeho potřeb, procesů atd., a v mnoha oblastech jsme pak schopni flexibilně navrhnout praktická a užitečná řešení i v oblastech, které standardně nejsou v portfoliu našich služeb, čímž občas klientovi doslova vytrhneme "trn z paty."

 

V čem spatřujete silné stránky vaší společnosti?

Garantujeme velmi vysokou úroveň vzdělávacích programů, které poskytujeme, protože lidem, kteří jsou ochotni na sobě pracovat, chceme pomoci v dosahování jejich vlastních cílů. Vysoká úroveň programů a následně i jejich účastníků zároveň naše lektory motivuje k neustálému zdokonalování sebe sama, nutí je zkvalitňovat výukové materiály a používat nejmodernější tréninkové metody. Dobře si uvědomujeme, že spokojený zákazník nám přivede další. Členství ve skupině Vedior Group, která působí v 36 zemích světa, nám umožňuje přístup ke skupinovému know-how, ale zároveň je pro nás také důležitým závazkem, zárukou kvality a vysoké profesionality našich služeb. Vzdělávací programy, které poskytujeme, byly vytvořeny v České republice a spojují jedinečnost české kultury s nejmodernějšími mezinárodními standardy.

 

Jaká je filozofie vaší společnosti?

Poskytovat komplexní a profesionální služby v oblasti personalistiky a vzdělávání. Nechceme jít cestou kvantity a chlubit se sáhodlouhým seznamem klientů, ale cestou kvality a vysoké úrovně našich služeb. Zároveň chceme uchazečům o zaměstnání podat pomocnou ruku při hledání vhodného uplatnění a pomoci jim dotknout se "své hvězdy".

 

Jakým způsobem vyhledáváte nové pracovníky pro vaše klienty?

Naše společnost disponuje rozsáhlou databází aktivních uchazečů o zaměstnání. Pravidelně inzerujeme nové pozice v tisku a především na různých serverech práce. Všichni uchazeči, které si pozveme na pohovor, prochází testováním z relevantních dovedností pro danou pozici a standardně jsou testováni ze znalostí cizích jazyků. Pohovor s uchazečem vede profesionální konzultant. Zaměřujeme se především na vyhledávání pracovníků pro pozice na úrovni nižšího a středního managementu a to v různých oborech, např. farmacie, bankovnictví, poradenství, lidské zdroje, marketing, logistika, engineering a jiné. Novinkou v našich službách je také nábor pracovníků na IT pozice.

 

Jaké výhody má podle vás tolik diskutovaný outsourcing?

Outsourcing využívají především mezinárodní společnosti, které v dané chvíli potřebují zaměstnat nového pracovníka, ale jeho přijetí by znamenalo překročení rozpočtu nebo stanoveného počtu pracovníků. Využití outsourcingu klientovi v mnoha případech sníží administrativu, která je spojena s personální a mzdovou agendou. V mnoha případech je personální agentura, která outsourcing poskytuje, zodpovědná i za nábor zaměstnance, což se velmi osvědčuje v případě časově omezených projektů.
Dnes je již obvyklé outsourcovat kromě zaměstnanců i část HR procesů; pracovníci HR oddělení se pak mohou zaměřit pouze na core business společnosti, budovat strategii firmy a minimalizovat ubíjející operativu. V minulých měsících jsme několik takových projektů v AYS realizovali a mohu říci, že závěry všech byly velmi pozitivní.

 

Na jaké vzdělávací kurzy se zaměřujete především?

Realizujeme tréninkové programy manažerských dovedností se zaměřením především na soft-skills. Veřejné kurzy jsou určeny manažerům, personalistům, obchodníkům, asistentkám a ve velké míře také pracovníkům call center. Dá se říci, že otevřené/veřejné kurzy jsou řešením individuálních vzdělávacích potřeb, jsme schopni zajistit ale také školení "na míru", která jsou určena skupinám pracovníků z jedné společnosti na požadované téma.
Pokud bych měla pohovořit krátce o obzvlášť oblíbených seminářích, pak bych z oblasti personalistiky ráda zmínila kurz "Řízení lidských zdrojů", kde se zabýváme jednotlivými odpovědnostmi personalistů malých a středních firem. Velmi vyhledávaným individuálním školením "na míru" je například "koučink" pro práci recepční a asistentky, který poskytujeme začínajícím pracovníkům. Od roku 1992 jsou stále oblíbenější kurzy anglické korespondence, které vede americká lektorka. Protože zájem o kurzy telefonické komunikace v angličtině a dalších jazycích neustále roste, v příštím roce jsme se rozhodli rozšířit naši dlouholetou nabídku kurzů v angličtině také o telefonování v němčině a ve francouzštině.
Pro širokou veřejnost pořádáme jednou měsíčně školení na téma "Jak uspět při hledání zaměstnání". Tento trénink byl zpočátku určen výhradně našim kandidátům, nyní se ho ale může zúčastnit každý, kdo má zájem.
Co považujete při vzdělávání vašich klientů za nejdůležitější, na co kladete největší důraz?
Aby pro klienta mělo školení efekt, je nutné, abychom nejprve detailně monitorovali jeho potřeby, zjistili, jaký přínos očekává, jaké kompetence by tréninkem měly být vylepšeny, apod. Pokud má klient konkrétní představu o tréninku sám, jeho návrh naprosto respektujeme a snažíme se jeho představu maximálně naplnit. Při vzdělávání považuji za nutné zejména pečlivý výběr trenérů a konzultantů, precizní přípravu a realizaci a také vyhodnocení vzdělávacího programu. Vždy se snažíme workshop co nejvíce přizpůsobit reálným situacím. Přínos řešení například pro call centra prověřujeme pomocí osvědčené metody Telephone Mystery Shopping.

 

Jaké další služby poskytujete?

Jednou z doplňkových služeb, kterou poskytujeme našim klientům procházejícím procesem restrukturalizace nebo snižováním počtu zaměstnanců, je outplacement program. Jedná se o odbornou pomoc odcházejícím zaměstnancům při hledání nového uplatnění.
Další důležitou součástí je vedení assessment centra, a to jak při vyhledávání a výběru vhodných pracovníků, tak i jako metody pro zjišťování vzdělávacích potřeb společnosti a následně jako metodu hodnocení přínosu vzdělávacího programu.
V poslední době, po rozšíření do libereckého kraje v dubnu 2003, jsme se začali věnovat také projektům řízení změn podniku.

 

Vaše společnost byla založena v roce 1992, co se za tu dobu z vašeho pohledu změnilo a jak?

V personalistice se změnila spousta věcí. Lidé si například dnes již uvědomují, že v zaměstnání, do kterého nastoupili hned po absolutoriu, ve většině případů nezůstanou celou profesní kariéru. Přijali existenci personálních agentur a spolupracují s nimi. Naučili se dobře prezentovat, snaží se neustále vzdělávat a zvyšovat si kvalifikaci.

 

Jak se o vás klienti dozvídají, jak se vaše společnost prezentuje?

Vzdělávací programy zveřejňujeme zejména na serveru EduCity a v Kalendáriu HR Fora. Pracovní nabídky uveřejňujeme pravidelně na internetových serverech www.jobs.cz, www.jobpilot.cz, www.práce.cz a vlastních internetových stránkách a samozřejmě v přílohách tištěných periodik, která jsou zaměřena na uchazeče o zaměstnání. Účastníme se pravidelných konferencí a workshopů, jsme členy ČSRLZ a AFI. A jak už jsem říkala, spokojení zákazníci rádi poskytnou reference...

 

Proč jste si zvolila právě tento obor, tuto práci?

Personalistika je pro mne stále fascinujícím oborem, ve kterém člověk potkává spoustu zajímavých a vzdělaných lidí, a aby s nimi byl schopen udržet tempo, musí na sobě neustále pracovat. Pro někoho může být toto zneklidňující faktor, mne ale velmi motivuje.

 

Co chystáte do budoucnosti?

Během roku 2005 bychom rádi prostřednictvím našich www stránek nabídli uchazečům o zaměstnání volné pracovní pozice v zahraničí. Chystáme také e-recruitment, atd... . Nechte se překvapit ...

 

Děkuji za rozhovor.

 

Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz

 

 

Doplňující otázky:

 

Oblíbený autor, kniha: Saturnin - Zdeněk Jirotka
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): klasická hudba, Bachovy kantáty
Oblíbená činnost: pečení cukroví :-)
Kam byste se chtěl/a podívat: do bájné Atlantidy
Na co se těšíte: na svatbu svých dcer, na otevření dalších poboček AYS v ČR
Čeho se bojíte: lidské hlouposti
Váš největší pracovní úspěch: GŘ AYS
Vaše motto: Vize bez schopnosti ji realizovat je pravděpodobně jen přeludem. (Stephen M. Case)
Oblíbený nápoj: Cotes du Rhone 2001
Oblíbená rozhlasová stanice: Rádio Classic
Oblíbené periodikum: Hospodářské noviny, Moderní řízení
Oblíbený server: www.bbc.co.uk
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě: operní zpěvačkou

 

MSc. Jaroslava Tyllerová - generální ředitelka AYS




Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor