Lada Haisová, ředitelka vzdělávací a poradenské společnosti Positive s.r.o.

Rozhovor s Ing. Ladou Haisovou, ředitelkou vzdělávací a poradenské společnosti Positive s.r.o.

28.1.2010 - Doporučujeme

Ing. Lada Haisová vystudovala Vysokou školu ekonomickou, obor finance, a po kratších pracovních zkušenostech zakotvila ve společnosti CzechInvest jako marketing executive. Od roku 1998 nastoupila na pozici sales manager ve společnosti Positive s.r.o. Zde se začala věnovat i prodeji tréninků a od roku 2000 tuto společnost řídí. EduCity vám nyní přináší rozhovor s touto schopnou dámou.

Poradenstvím a vzdělávánímím se zabývá řada společností a firem, v čem je vaše společnost Positive specifická?

V praxi se snažíme jít našim klientům příkladem a v každé fázi spolupráce uplatňovat zákaznicky orientovaný přístup. Za silnou stránku naší společnosti považujeme flexibilitu a schopnost rychle reagovat na požadavky klientů. Právě díky naší pružnosti jsme již několikrát obstáli v konkurenčním boji s velkými významnými společnostmi. Neopominutelný je i tým interních a externích spolupracovníků, kteří k profesionalitě dokáží přidat i lidský přístup, který, pokud je míněn opravdově, je velmi ceněn.

Od roku 1995 se specializujeme na programy zaměřené na poskytování služby zákazníkům v osobním a telefonickém kontaktu. Zároveň s tím se od roku 98 věnujeme měření kvality služeb s využitím výzkumu telefonní dosažitelnosti Q- Call a testů Mystery Caller a Mystery Shopper. Kombinací těchto produktů jsme schopni přesně analyzovat tréninkové potřeby, připravit program na míru, realizovat individuální koučing a změřit efektivitu jednotlivých aktivit v konkrétních číslech. Zvláště v této oblasti můžeme našim klientům nabídnout rozsáhlé zkušenosti a systematický přístup vedoucí k jasnému měřitelnému efektu.

 

Jaká je filozofie společnosti?

Pomoci našim klientům při růstu a rozvoji jednotlivců a celých společností s nabídkou partnerství, kvality a profesionality s lidským přístupem.

 

Máte téměř desetiletou tradici v oboru, co se za tu dobu z vašeho pohledu změnilo a jak?

Oblast rozvoje tzv. měkkých dovedností byla v polovině 90. let v plenkách stejně jako zákaznicky orientovaný přístup a úroveň služeb klientům. Od roku 1998 nastal boom vzniku specializovaných pracovišť klientských služeb jako např. Call centra, Help desky, Info linky aj. Zvyšují se nároky klientů a společnosti jsou trhem a konkurencí nuceny zabývat se oblastí zlepšování služeb zákazníkům. Dnes se na nás obrací ryze české společnosti, které před několika lety neměly sebemenší potřebu se touto oblastí zabývat. Potřeba zlepšování měkkých dovedností se dnes se vstupem do EU objevuje jako jedna z nejdůležitějších u českých manažerů.

Oproti minulosti v posledních dvou letech registrujeme, že v některých společnostech se vyčerpává potenciál pro využití firemních programů na míru, personalisté sledují individuální rozvojové plány svých zaměstnanců a ti vítají formu otevřených programů, která nabízí velmi ceněnou možnost výměny informací a zkušeností mezi pracovníky z různých společností.

 

Jaký typ firem využívá vašich služeb a proč?

Jsou to všechny společnosti zaměřené na rozvoj soft skills vlastních zaměstnanců, měření kvality služeb a hledající řešení v různých oblastech personalistiky. Našimi hlavními klienty jsou finanční instituce jako banky, pojišťovny, penzijní fondy, stavební spořitelny, leasingové společnosti, dále telekomunikační společnosti, hotely, ale i např. státní správa. Na naše klientské portfolio jsme opravdu hrdi, protože se jedná téměř výhradně o renomované společnosti, se kterými pravidelně spolupracujeme již několik let, což je pro nás cennou zpětnou vazbou na kvalitu naší práce.

 

Povězte nám něco o měření kvality - Mystery Calling a Mystery Shoping?

Myslím, že oba produkty jsou na trhu poměrně známé. Co se týká nás, testy jsou velmi detailně propracované na základě ověřené metodologie. Při realizaci a zpracování používáme vlastní licencovaný software. Od roku 1998 jsme v oblasti měření kvality telefonní komunikace realizovali cca 25 000 testovacích telefonátů. Testy využíváme výborně v kombinaci s tréninky jako nástroj pro analýzu trénikových potřeb a měření efektivity tréninku. Jsou klienti, kteří tyto produkty využívají pravidelně samostatně jako systematický monitoring, často i jako objektivní alternativu k vlastnímu internímu měření.

 

Jak rozvíjíte vlastní zaměstnance, konzultanty a lektory?

Správný výběr lidí a využití jejich potenciálu považuji za jeden z nejdůležitějších předpokladů našeho úspěchu. Zaměstnanci mají prvotně možnost se vzdělávat v rámci našich vlastních kurzů. Dále při hodnotících pohovorech plánujeme oblasti rozvoje pro dané pozice a kompetence.

Co se týká externích lektorů a konzultantů, pravidelně organizujeme lektorské schůzky, kde se zaměřujeme na sjednocení metodiky vedení jednotlivých programů, v praxi využíváme zpětné vazby, ověřování znalostí a dovedností a udržování jednotné "lektorské" úrovně. Jsem přesvědčena, že více než 50 % úspěchu projektu závisí na osobnosti lektora/konzultanta a právě lidský potenciál se projevuje jako silná stránka naší společnosti. Jedná se o profesionály se zkušeností z různých oblastí v komerčním sektoru, kteří mimo své znalostní a dovednostní zázemí dokáží nabídnout i lidský přístup, účastníky motivovat k interaktivní práci a propojit teorii s praxí s výsledným přínosem pro účastníky.

 

Jak se o vás klienti dozvídají, jak se vaše společnost prezentuje?

Naše klienty oslovujeme pravidelným e-mailingem, 1x za měsíc aktualizujeme naši webovou stránku www.positive.cz., inzerujeme ve vybraných tématicky zaměřených časopisech, spolupracujeme se serverem www.EduCity.cz, jsme členi ČSRLZ, Americké obchodní komory, Britské obchodní komory a AIVD. Jsme sponzorem nevládní organizace Prague Society for International Cooperation.

Každé čtvrtletí pořádáme pro naše klienty, členy i nečleny Positive vzdělávacího klubu tzv. ochutnávkové dny či odpoledne, kde mají příležitost bezplatně absolvovat ukázky z vybraných programů, seznámit se s metodami práce, s lektory a přímo diskutovat možnosti případné spolupráce.

 

Proč jste si zvolila právě tento obor, tuto práci?

Původně to nebyla jasná volba, nastoupila jsem do společnosti jako Sales Manager a přišlo mi zajímavé uvést na trh nový produkt Q-Call, výzkum telefonní dosažitelnosti. S vývojem doby jsem se více začala zabývat i oblastí vzdělávání a poradenství a v roce 2000 jsem byla pověřena vedením společnosti. Vzhledem k růstu a rozvoji naší firmy mi moje práce nabízí nové možnosti seberealizace. Navíc si myslím, že je to práce prospěšná, a co nám nebylo shora dáno a co jsme se nenaučili ve školách, mohou nabídnout vzdělávací společnosti našeho typu a posunout tak mezilidské vztahy na kvalitativně vyšší úroveň.

 

Co chystáte do budoucnosti?

Interně stěhování, pro klienty Ochutnávkové odpoledne z cyklu Manažerské akademie v termínu 11.5. a nové internetové stránky.

 

Děkuji za rozhovor

 

Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz

 

 

Doplňující otázky:

Oblíbený autor, kniha : Kundera - Život je jinde, Nick Hornby - Jak na věc
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka) : Leonard Cohen, Gipsy Kings, Carlos Santana, Sting a další podle nálady
Oblíbená činnost : spaní na manželově břiše
Kam byste se chtěl/a podívat : do Brazílie
Na co se těšíte : na moře a na potápění do Egypta
Čeho se bojíte : myší
Váš největší pracovní úspěch : věřím, že ještě přijde
Vaše motto : všechno špatné je k něčemu dobré
Oblíbený nápoj : červené víno
Oblíbená rozhlasová stanice : Beat
Oblíbené periodikum : Reflex
Oblíbený server : www.blackmarlindive.com
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě : naším psem nebo kocourem

 

Ing. Lada Haisová - výkonná ředitelka vzdělávací a poradenské společnosti Positive s.r.o.


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor