Lucie Krugová, jednatelka společnosti Cook s.r.o. a výkonná ředitelka projektu Cook media

Rozhovor s Lucií Krugovou, jednatelkou společnosti Cook s.r.o. a výkonnou ředitelkou projektu Cook media

28.1.2010 - Doporučujeme

Lucie Krugová je v současné době jednatelkou společnosti Cook s.r.o. a výkonnou ředitelkou projektu Cook media. Studovala v Berlíně na filozofické fakultě Humboldtovy univerzity obor politologie, středověká německá literatura a jazyk, bohemistika. Pracovala jako reportérka TV Prima, šéfredaktorka TV Galaxie a zahraniční zpravodajka TV Markíza. Tento měsíc se rozhodla skončit s prací reportérky pořadu TV Nova Prásk a věnovat se jen své společnosti Cook s.r.o.
Cook s.r.o. má dva hlavní projekty: Cook for you je určen všem, kteří mají rádi dobré jídlo. Těm, co vařit neumějí, pošle kuchaře až do domu. Buď vařit nebo učit vařit. Pro děti pořádá na zámku Štiřín "nedělní školu pro děti". Maminky můžou přijet taky, má pro ně vizážistku. Tatínky by asi zajímal spíš Cook media. Tento projekt "komunikace s médii" vede Lucie Krugová. Hodně manažerů má z novinářů strach a přitom je to často jen nedorozumění. Vysvětluje, jak na to.

Od roku 1999 jsme Vás vídali na obrazovkách TV Nova, jako reportérku pořadu Prásk. Nyní vlastníte agenturu Cook, která se stará o gurmány a navíc ještě v rámci workshopů (téma Nebojte se médií!) osobně prozrazujete triky bývalých kolegů novinářů. Proč ta změna stran?

Odešla jsem z Novy ze dne na den. Poslední rok jsem balancovala na dvou židlích a vyhrál Cook - tedy kuchař. Zjistila jsem, že je čím dál víc lidí, kteří mají (jako já) rádi dobré jídlo a chtějí se naučit, jak na to. Fungujeme jako kuchařská agentura, posíláme kuchaře do domácností. Vařit nebo učit vařit. Říkáme tomu Cook for you program. Organizujeme navíc "nedělní školu" pro děti. Odvezeme je na zámek, nabídneme jim oběd o pěti chodech a ukazujeme jim, jak přežít slavnostní oběd s rodiči bez úhony.

 

Vaše společnost tedy nabízí především služby pro gurmány, kuchaře do domu, kurzy stolování a individuálně i vaření. Jak s touto oblastí souvisí mediální tréninky?

Mám slabost pro média. Nakonec, až do nedávna to byla moje profese. Už po ukončení studia na berlínské Humboldtově univerzitě jsem se do Prahy vracela s tím, že chci pracovat v televizi. Začínala jsem jako reportérka pražských zpráv Primy, později jsem se sice stala šéfredaktorkou TV Galaxie, ale zároveň jsem jako zahraniční zpravodajka slovenské TV Markíza stále vyjížděla "do terénu". A při rozhovorech před kamerou jsem si příliš často říkala, kdy si všichni ti obšírně a nekonkrétně vyprávějící politikové, ministři i manažeři konečně zjistí, co se od nich očekává.

 

Co je to?

Stručné a konkrétní informace. Novinář vaší problematiku neovládá. Kdyby byl odborník on, neptal by se vás. Na vás je, jestli mu konkrétní problém vysvětlíte jasně nebo ho budete dvě hodiny ničit a vlastně nic neřeknete. To je ztráta času pro oba.

 

Ale nejsou od toho tiskoví mluvčí?

Za osm let v médiích jsem v tomto oboru zažila jen pár opravdových profesionálů. O kvalitách některých by se dala napsat odstrašující kniha. Navíc, jako novináře mě nejvíc zajímá originál - ministr, ředitel nebo pán, co má právě velký průšvih a dostal se do médií, aniž by chtěl. Tiskový mluvčí je v podstatě náhrada. A na novináře to vždy udělá dojem, že jste ten, co se jich bojí. A přitom mnoho vedoucích pracovníků by svojí firmě mohlo zásadně vylepšit image, kdyby média informovali sami. Sami toho víte nejvíc a pokud jste něco sami vybudovali, kdo jiný by za vás měl argumentovat?

 

Jak podle Vás vypadá ideální mediální příprava?

Důležité je určit si priority. Pokud mám ve firmě na starosti média, potřebuji vědět, jak navázat kontakt s těmi správnými novináři, jak napsat tiskovou zprávu, která neskončí v koši nebo, že nemá smysl vyhazovat peníze za drahé tiskovky. Právě v tomto směru je důležité nepodceňovat obsah a formu.

 

To jsou všechno záležitosti, které mají na starosti PR oddělení nebo agentury. Proč by měl mediální trénink absolvovat ředitel podniku, který se do médií dostane jednou za život?

Aby se do těch médií dostal častěji a to tehdy, když má zájem on. Ne, když má průšvih a musí. Navíc agentury často postupují podle zavedených klišé a to bývá spíš na škodu. Novináři mají zájem o originální nápady. Pokud víte, jak média fungují, můžete významně ušetřit za reklamní kampaně.

 

Děkuji za rozhovor

 

Iva Dvorská

 

 

Doplňující otázky:

Oblíbený autor, kniha: Wolfram von Eschenbach.
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka): Fleret a Sting.
Oblíbená činnost: Cestování, vaření s našimi kuchaři a ochutnávání vína s přáteli.
Kam byste se chtěl/a podívat: Do Singapuru, byla jsem tam v lednu, v "kulinářské akademii". Bylo málo času na ochutnávky. Příště si to nenechám ujít.
Na co se těšíte: Na jaře mám naplánovanou cestu do Francie, i když to bude opět trochu pracovní.
Čeho se bojíte: Nedostatku profesionality okolo sebe. V Čechách je to velký problém.
Váš největší pracovní úspěch: Vedení jedné významné německé společnosti mi před pár lety písemně poděkovalo za "velmi kreativní " přístup k úkolu, který jsem jim pomáhala řešit. To mě potěšilo, také proto, že to byl můj první velký klient.
Vaše motto: Udělat co nejlépe to, co právě dělám.
Oblíbený nápoj: Červené víno.
Oblíbená rozhlasová stanice: Rádio City.
Oblíbené periodikum: Čtu všechno, co mi přijde pod ruku. Deformace z bývalé profese "novinář".
Oblíbený server: www.cook-for-you.cz
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě: Pokud možno opět ženou.

 

Lucie Krugová - jednatelka společnosti Cook s.r.o. a výkonná ředitelka projektu Cook media


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor