Ing. Monika Bartoníčková, jednatelka společnosti HR Guru

Rozhovor s Ing. Monikou Bartoníčkovou, jednatelkou společnosti HR Guru

28.1.2010 - Doporučujeme

Ing. Monika Bartoníčková, jednatelka společnosti HR Guru a lektorka, získala zkušenosti z oblasti personalistiky na různých personalistických pozicích ve společnostech Egon Zehnder, SPT Telecom a Český Mobil, a.s. Naposledy působila jako ředitelka lidských zdrojů ve společnosti ING.

Outsourcingem personálních služeb se zabývá řada společností a firem, v čem je vaše společnost HR Guru specifická?

Jsme přesvědčeni, že nabízíme praktická a užitečná řešení i v oblastech, které nejsou dosud pro outsourcing úplně typické. Jako příklad mohu uvést oblast zavádění systému benefitů na principu Cafeteria nebo loňský cyklus seminářů "SEE YOU v EU" o vlivu vstupu do EU na personální práci. Chceme našim klientům zajistit konkurenční výhodu na trhu, a proto máme v nabídce jen ty produkty, které podle našeho názoru mají vysokou přidanou hodnotu.

 

Jaká je filozofie vaší společnosti?

Nereagovat jen na poptávku, nečekat - ale naopak přicházet s novými myšlenkami a neustále vylepšovat nabídku. Chceme personalistice zajistit důstojné místo ve strategické úrovni managementu a personalistům respekt mezi kolegy-manažery.

 

Jaký typ firem využívá vašich služeb a proč?

Je to široké spektrum. Pracujeme třeba pro mobilního operátora, pro neziskovou instituci, vysokou školu, velkou nadnárodní společnost i lokální rodinný podnik. Pokrýváme zájemce z řad IT/Telco, finančnictví, FMCG, farmacie - je to opravdu různé. Většinou ale jde o firmy, které zastupují vysoce profesionální konkrétní manažeři nebo odborníci, kteří jasně vědí, co chtějí, a práce s lidmi je pro ně velmi důležitá.

 

Nač kladete největší důraz?

Tady bych asi měla vyjmenovat sofistikované termíny jako kvalita, profesionalita, apod. Ono je to ale mnohem jednodušší - za všemi pojmy se snažíme vidět koncového uživatele - člověka, kterému naše práce buď pomůže v jeho snažení anebo ne. A my chceme dosáhnout toho prvního. Pokud by tomu tak nemělo být, vysvětlíme mu, že nás nepotřebuje.

 

Co je to "screening" a jak probíhá?

Máme v nabídce několik druhů tzv. "screeningů". Zjednodušeně jde o bleskový průzkum např. motivačního prostředí, spokojenosti zaměstnanců, tréninkových potřeb apod. Výhodný je v tom, že je jednoduchý, rychlý a levný a velmi dobře odhalí to závažné, čemu je potřeba se pak věnovat více do hloubky. Je to velmi dobrý nástroj pro dnešní uspěchanou dobu, kdy potřebujete být maximálně flexibilní a věnovat se tomu podstatnému.

 

Pracovala jste v Českém Telecomu a jako lektorka. Mělo to vliv na vaši nynější práci?

Opravím vás - pracovala jsem v SPT Telecom, což je z dnešního pohledu již poněkud jiná společnost. Dalo mi to strašně moc a ze spousty podnětů žiji dodnes. Měla jsem obrovské štěstí na zaměstnavatele i dobu, ve které jsem pro ně pracovala. Telecom tehdy procházel velkou transformací díky vstupu strategického partnera a byla to skvělá škola. Stejně jako následující budování třetího mobilního operátora v podstatě na zelené louce - taková zkušenost se neopakuje dvakrát za život. A do třetice, velkou výzvou bylo i transformování dalšího mého zaměstnavatele z oboru bankovnictví a pojišťovnictví na poskytovatele integrovaných finančních služeb. Dnes považuji svoji dosavadní dráhu za ideální prostředí k možnosti sbírání zkušeností a profesnímu růstu a mnohdy až zpětně si uvědomuji, jaké jsem měla štěstí být při tom. V zahraničí by trvalo získání know-how podobného rozsahu patrně dvojnásobek času. Lektorování je moje "postižení", mám ráda bezprostřední zpětnou vazbu a poslední dobou zjišťuji, že je to i skvělý způsob nejen reflexe, ale i učení.

 

Jak motivujete sama sebe?

Mám štěstí, že poslední 2 roky dělám to, co mě moc baví a s lidmi, se kterými mě to baví. Když z toho něco na chvíli selže, tak to řeším kombinací squashe a čokolády J. Ale doopravdy - jsem založením "hledač příležitostí", takže nemám problém se svojí motivací, ale spíš s tím, abych se s nadšením do všeho nevrhala - to pak těžce demotivuje moje kolegy.

 

Jak zajišťujete kvalitu vašich služeb?

Mám ráda dvě hesla. První je: Pokud jste spokojeni, řekněte to ostatním, pokud ne, řekněte to nám. Zpětná vazba - bez té se business dnes absolutně dělat nedá. Druhé je: Kdo nechce, hledá důvod, kdo chce, hledá způsob. Takže se snažíme, aby vždy existoval způsob, jak se s daným zadáním se ctí vypořádat.

 

Jak se o vás klienti dozvídají, jak se vaše společnost prezentuje?

Zpočátku jsme se snažili o systematický a cílený marketing, nyní je naší nejlepší "zbraní" doporučení těch, kteří byli spokojeni s našimi službami.

 

Můžete nám říci ve zkratce něco o vašem časopise Výhody?

Výhody vycházely v loňském roce jako měsíčník zaměřený na motivaci lidí - v letošním roce jsme je přeměnili na čtvrtletník, a to ze dvou důvodů: informace v nich tolik nezastarávají a nechceme čtenáře příliš často zahlcovat - spíš se chceme soustředit na kvalitu, jít více do hloubky a tuto strategii čtvrtletník splňuje podstatně lépe. Druhým aspektem je finanční stránka - Výhody jsou pro zájemce zdarma a to je jejich velká přednost, protože se dostanou do rukou i personalistům, kterým firmy nejsou ochotny na časopis přispívat, ale kteří o tento druh informací stojí. Jsme tak schopni pokrýt velkou cílovou skupinu - pro tento rok počítáme až s 5000 čtenáři - aniž bychom museli dramaticky navyšovat finanční zdroje. Okamžitou komunikaci bude saturovat webová stránka Výhod (www.vyhody.cz), která nám umožní nabídnout podstatně vyšší objem informací než je možné v tištěných médiích.

 

Co chystáte do budoucnosti?

Máme připraveny 2 "bonbónky" - jeden je právě dokončený, jmenuje se Cafeteria Online a týká se oblasti benefitů. Druhý spatří světlo světa během dubna a mohu o něm říct, že je to naprosto nový koncept odborného vzdělávání, který dosud na českém trhu systematicky nabízen nebyl.

 

Chtěla byste ještě něco dodat?

Chtěla bych všem personalistům i kolegům z branže popřát hodně sil, protože v tom turbulentním prostředí, ve kterém pracujeme, to často není vůbec jednoduché. A taky hodně osvícených manažerů, kteří výrok "lidé jsou naše největší bohatství" nepovažují jen za hezkou frázi do výroční zprávy.

 

Děkuji za rozhovor

 

Bára Aubrechtová, bara.aubrechtova@insite.cz

 

 

Doplňující otázky:

Oblíbený autor, kniha : Těch je hodně, ale určitě na předních místech by byli Bohumil Hrabal a Viktor Emanuel Frankl.
Oblíbená hudba (nebo skupina, zpěvák/zpěvačka) : Obecně mám ráda folk, ať už se jedná o Čechy, Afriku nebo třeba irskou muziku.
Oblíbená činnost : Jakákoli, které není rutinní.
Kam byste se chtěl/a podívat : Letos do Rumunských hor, na Českou Kanadu na kole a výhledově z mé milované Afriky do delty Okavango.
Na co se těšíte : Upřímně se už těším na konec zimy.
Čeho se bojíte : Závisti a ponižování.
Váš největší pracovní úspěch : Už se na něj moc těším.
Vaše motto : Nejlepším způsobem předvídání vlastní budoucnosti je si ji tvořit (Bernard Katz).
Oblíbený nápoj : Čaj Rooibos a gin s tonikem. Zvlášť.
Oblíbená rozhlasová stanice : Jsem bohužel notorický přepínač.
Oblíbené periodikum : Z odborných People Management. Nepravidelně čtu téměř cokoli.
Oblíbený server : Mám jich asi 20, z odborných samozřejmě EduCity a několik zahraničních personálních serverů, jinak ty, které souvisejí s mými koníčky (Afrika, cestování, folk, squash a nově horské kolo).
Kým nebo čím byste chtěl/a být v příštím životě : Králíkem mého devítiletého syna.

 

Monika Bartoníčková


Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor